fbpx
Blog
  • Home
27
12
2019

2020 GOALS by Lauren van Dijk

Door Rdamgym 0

Hi allemaal, Lauren hier, jullie kennen mij wellicht van de dinsdag avond of wanneer de vakantieperiode in volle gang is want dan ben ik vaker in de gym te zien.

Ik ben alweer zo’n vier jaar aan de slag bij RDAM GYM, ik ben ooit begonnen als stagiaire bij Joey, en later bij Winston. Ondertussen ben ik al een tijdje vaste trainer en geef ik buiten de groepslessen om ook personal training. Na mijn tussenjaar ben ik journalistiek gaan studeren en schrijf ik graag.

Ik ga een aantal blogs voor jullie maken over verschillende onderwerpen. Omdat de feestdagen letterlijk voor de deur staan en het tijd is om jouw goal op te schrijven in de gym.  Het is goed om te weten, dat je een goal pakt die dicht bij je staat. Dit voor de succes ervaring. Op succes presteer je beter en groei je mentaal veel meer dan wanneer je goal niet snel haalbaar is en het voor je gevoel tegen zit.

Knal jij nu bijvoorbeeld één keer in de week? Is je goal drie of vier keer in de week? Begin dan met twee keer in de week trainen. Je moet je zelf de ruimte geven en tijd gunnen. Je lichaam moet wennen aan je nieuwe ritme, dus houd je goal kleiner. Maak een doelstelling met subdoelen. Voorbeeld: januari begin ik met twee keer sporten, half februari of begin maart ga ik door met drie keer sporten. In april of mei ga ik vier keer sporten. Zo bouw je het rustig op en is het makkelijker jouw doel te behouden, en succesvol te ervaren.

Heb je een dan toch last van dat dipje, eind januari en denk je: “laat maar zitten met die goed voornemens” en wil je je goal al in de prullenbak gooien?  Geef het aan bij je Gym-buddy of bij je trainer. Wij trainers hebben natuurlijk altijd tips om jouw motivatie te behouden. Vergelijk jezelf niet met een ander, waarom hij of zij het wel kan opbrengen om twee of drie keer te trainen. Houd het bij jezelf en bedenk voor jezelf waarom het niet lukt en wat je daaraan kan en wil doen.

Het is belangrijk om te weten, dat goede hydratatie een grote rol speelt in het fit zijn en fit blijven en fit voelen. Ga je meer trainen en ben je moe? Drink ook meer water! Wij laten je flink zweten in onze lessen en je verliest dus (een hoop) vocht, het is belangrijk om dit aan te blijven vullen. Zo heb je minder last van vermoeidheid en blijft die hoofdpijn in de namiddag ook weg, en is het makkelijker om te komen sporten.

Geniet voor nu van de feestdagen en vergeet niet jouw goal op te schrijven in de gym.

We gaan graag de uitdaging met je aan voor een nog fittere versie van jezelf!
STRONGER TOGETHER in 2020.

Auteur: Rdamgym

Reactie
0

Laat een bericht achter